Veľký sprievodca digitálnych trendov na rok 2021 – II. časť

2020-11-05

Autor: Monika Hudová

SK

Určite ste čítali náš prvý článok o digitálnych trendoch na rok 2021. Keďže najnovších trendov nikdy nie je málo, prinášame vám jeho druhú časť, a veríme, že si v nej každý nájde to svoje.

Blog image

Prvú časť článku nájdete tu – Veľký sprievodca digitálnych trendov na rok 2021

Virtuálna realita
Aj keď je s nami už niekoľko rokov, virtuálna realita je čím ďalej tým viac populárna. Chcete si kúpiť novú sedačku, no neviete či sa hodí do vášho obydlia? Nevadí, pomocou virtuálnej reality si ju viete celkom pekne otestovať – minimálne jej výzor. Virtuálnu realitu v poslednej dobe používajú aj rôzne hotely, ubytovne, múzeá či reštaurácie, aby ste si mohli pozrieť priestor, ešte predtým než sa ho rozhodnete navštíviť.

Mikro interakcie
Tieto maličkosti dokazujú, že detaily tvoria celok. Miniatúrne interakcie dokážu zaujať návštevníkov stránky. Aké to sú? Stalo sa vám niekedy, že ste počítačovou myšou prešli ponad nejakú ikonu a ona sa pohla? Zaujalo vás to? Presne to je cieľ mikro interakcií.

Mikro animácie
Okrem mikro interakcií sa tešia obľube aj animácie. Vďaka nim váš web pôsobí zaujímavejšie a lákavejšie. V zime je populárna napríklad mikro animácia v podobe “sneženia” na vašej stránke. Aj keď to je z hľadiska dizajnu a funkcionality trochu gýčové, návštevníkom sa to zapáčiť môže.

Minimalistický, čistý dizajn
Nejedná sa o nový trend v oblasti web dizajnu. Je s nami už niekoľko rokov a popularite sa bude tešiť aj ten nasledujúci. Je známy kopou bieleho miesta (skvelým príkladom je Apple), no počas ďalšieho roka biele miesto pravdepodobne nahradí nejaké farebné.

Výrazné farby
Výrazné farby a minimalizmus idú spolu ruka v ruke. V roku 2021 sa zamerajte na výrazné farby, vďaka ktorým si vás návštevníci zapamätajú. 

Zamierte na emócie
Nie, skutočne nemyslíme mieriť na emócie silným a srdcervúcim príbehom, z ktorého nezostane jedno oko suché. Zamierte na ľudské emócie pomocou farieb. Všetci predsa vieme, že každá farba vzbudzuje určitý dojem. Napríklad čierna je sofistikovaná, dodáva silu a dôležitosť, tmavomodrá označuje produktivitu, červená vystihuje vášeň a dôležitosť, modrá nabudzuje pocit dôvery a svetlomodrá vzbudzuje pokoj.

Smart videá
Ľudia milujú videá. Video ich skôr prinúti zapojiť sa do interakcie s webom, ako klasické fotografie. Momentálne je správne zvolené video považované za najviac efektívnu marketingovú pomôcku.

Ďalšie články