Aby bol váš web úspešný a efektívny, musí spĺňať niekoľko overených pravidiel, ktoré sú veľmi podstatné. Niektoré z nich vám možno budú dôverne známe, no niektoré vás možno prekvapia.
Ujasnite návštevníkom kto ste a čomu sa venujete
Samozrejme tak, aby to, čomu sa venujete, bolo jasné už na prvý pohľad. A rovnako dôležité je aj to, aby ste si správne zvolili publikum. Častým úkazom na mnohých weboch je to, že na prvý pohľad nie je zreteľne vidno, čomu sa daná osoba venuje.
Využite silu “call-to-action”
Staré dobré CTA. Ľudia radi klikajú na rôzne tlačidlá, umiestnené na webe. Preto je dôležité využiť ich silu. Povzbuďte pomocou nich ľudí, aby vás kontaktovali, zistili si viac o vašej službe či produkte, ktorý ponúkate, a samozrejme – k nákupu. Je vhodné pomôcť si aj farebnou psychológiou, pretože najklikanejšie tlačidlá sú práve žlté a červené.
Kontaktné info
Ak zákazník nedokáže na vašom webe nájsť kontaktné info, zvyčajne to naň pôsobí nedôveryhodne a zo stránky odíde. Takáto maličkosť, ako je správny kontakt, dokáže podporiť, alebo naopak úplne zruinovať nákup. Správne kontaktné info by malo obsahovať kontaktné údaje vašej firmy, IČO, DIČ, mailovú adresu a mobilné číslo, kde vás zákazník v prípade otázok či nejasností môže kontaktovať.
User-friendly dizajn a navigácia
Dizajn potrebuje byť prehľadný a čistý, aby sa v ňom ľudia dokázali ľahko orientovať. Ako na úspešný web dizajn pre rok 2021 zístite v týchto článkoch
– Web dizajn trendy pre rok 2021 – časť 1.
– Web dizajn trendy pre rok 2021 – časť 2.
Aktuálne info o vašej firme
Väčšina webov obsahuje o firme neaktuálne informácie, nakoľko to majiteľom firiem príde nepodstatné. Opak je však pravdou, a akúkoľvek zmenu informácií by sme mali okamžite uviesť na web.