Ako vytvoriť úspešnú landing page

2021-04-28

Autor: Monika Hudová

SK

Dokonalá landing page síce neexistuje, no v dnešnom článku vám povieme niekoľko overených tipov, ako sa priblížiť k vysokým konverziám. Aj napriek tomu, že každá landing page je veľmi unikátna, tie najúspešnejšie majú niekoľko základných charakteristických čŕt.

Správna štruktúra je veľmi dôležitá

Stránky s nízkymi konverziami majú spoločnú jednu vec – nesprávne usporiadaný tok informácií, ktorý sa má k zákazníkovi dostať. Predpokladajú, že zákazník stránku “číta” zhora nadol, čiže mnohokrát sa najpodstatnejšie informácie a pozvanie na akciu umiestnia až na koniec stránky. Žiaľ, takto to nadobudne úspešnosť veľmi zriedka.

Svoje najlepšie funkcie a najdôležitejšie informácie preto dostaňte hneď na začiatok, znižuje to totiž to šance, že to zákazník prehliadne. Pridanie výzvy CTA (call-to-action) sa môže spočiatku javiť ako neprirodzené, ale z dlhodobého hľadiska to prináša oveľa vyššiu návratnosť.

Čistý, organizovaný dizajn
Vzhľad a prvý dojem budú mať celkový dopad na efektivitu webu. Priamym cieľom vašej stránky by malo byť čo najjednoduchšie uskutočnenie konverzie pre zákazníka. Je dôležité, aby všetky kroky smerovali správne k cieľu konverzie, či už ide o vyplnenie formulára, nákup, registráciu na odber newslettera alebo stiahnutie e-booku. Dôležité je taktiež správne umiestnenie tlačidla, ktoré vyvolá akciu či jeho farba, ktorá by mala byť kontrastná.

Správne cielené nadpisy

Vo väčšine prípadov je nadpis prvá vec, ktorú si používateľ všimne po vstupe na úvodnú stránku a preto sú veľmi dôležité. To znamená, že nadpis musí byť prioritou – nie dodatkom. Čo teda predstavuje vysoko-konverzný nadpis? Výskumy dokazujú, že je dobré použiť čísla, päť až deväť slov a jasné úmysly. Ak sa budete riadiť týmito vlastnosťami, zvýšite svoje šance na udržanie zákazníkov na stránke.

Použitie správnych farieb

Farebná schéma sa síce môže javiť ako záležitosť preferencie, no farby, ktoré používajú vysoko konverzné weby a psychológia farieb neklamú. Napríklad:


Ako môžete vidieť, každá farba produkuje rôzne emócie a pocity. Aj keď si to vedome možno neuvedomíte okamžite, na podvedomej úrovni to funguje vždy.

Dôveryhodnosť

V priebehu času sa landing pages stali menej predajnými a viac prirodzenými. To znamená, že musíte tráviť menej času priamym predajom toho, čo ponúkate, a viac času nechať svojmu publiku rozhodovať sa na základe faktov. Dobré je použiť napríklad referencie iných zákazníkov, recenzie a prípadové štúdie. Rapídne zvyšujú vašu dôveryhodnosť, nakoľko tým ukážete, že ste dôveryhodný a čestný.

Zabezpečte mobile friendly dizajn
Nakoľko v súčasnosti väčšina užívateľov navštevuje weby prostredníctvom mobilného zariadenia, mobilný dizajn je nesmierne dôležitý. Vďaka nemu viete zvýšiť mieru konverzií o viac ako 30%.

Udržujte formuláre krátke
Nuž, poznáme to všetci – nikto nemá rád únavné formuláre kde od nás vyžadujú tony informácií. V tomto prípade sa skúste vcítiť do role návštevníka a zadávajte len podstatné položky, ktoré skutočne potrebujete. Podľa výskumov už iba to, že návštevník nemusel zadať telefónne číslo alebo dátum narodenia dokázalo zvýšiť mieru vypĺňania o 50%.

Urobte zvyk z optimalizácie
Mnoho ľudí si myslí, že stačí web vytvoriť a on bude fungovať za vás. V ideálnom prípade to tak byť môže – aspoň nejaký čas. No realita je iná. Web je potrebné často aktualizovať a optimalizovať, aby Vám mohol čo najlepšie slúžiť. Tie najúspešnejšie konverzné stránky si v skutočnosti vyžadovali veľa ladenia a optimalizácií.

Ak chcete tvoriť stránky s vysokou mierou konverzie, zvyknite si na neustále analýzy. Preštudujte si čísla, preskúmajte postupy a optimalizujte svoju stránku tak, aby ste dosiahli čo najlepšie výsledky.

Zdroj inšpirácie: https://www.wordstream.com/effective-landing-pages

Ďalšie články