Cieľom novej spolupráce bude pomáhať značkám poskytovať svojim zákazníkom ešte lepšie digitálne zážitky. O tom, čo to v praxi znamená, aj čím je riešenie od Contentful iné ako klasické CMS, si povieme v článku.
Obsah je to, čo odlišuje Vašu webovú stránku od konkurencie, dáva potenciálnym zákazníkom obraz o Vašej firme a pomáha doručiť to správne posolstvo. Dobre zvolené CMS (Content Management System) dokáže výrazne uľahčiť prácu s digitálnym obsahom a vyťažiť z neho maximum.
Composable content je inováciou v oblasti CMS
Už žiadne copy-paste
Riešenie od Contentful je headless CMS (fungujúce v cloude), postavené na architektúre API-first. V porovnaní s klasickým CMS dokáže prehľadne organizovať obsah z viacerých zdrojov a opätovne ho publikovať v akomkoľvek digitálnom kanáli.
V praxi to vyzerá nasledovne – všetok obsah je zhromaždený v dátovom úložisku modulárnym spôsobom, kde sú komponenty ako názvy, popisy, obrázky, videá, ceny produktov prehľadne roztriedené. Vybrané časti môžu byť potom vložené do nových front-end prostredí, ako sú webové stránky, mobilné aplikácie, inteligentné hodinky, podklady pre tlač, digitálne reklamné systémy, LED reklamné panely alebo akékoľvek iné médium. Limitom je len vaša predstavivosť.
Medzi hlavné výhody CMS od Contentful patrí:
- Úspora času a nižšie náklady. Máte možnosť vytvárať, aktualizovať a prispôsobovať obsah rôznym publikám a kanálom v krátkom čase s minimálnymi nákladmi.
- Rýchle zosúladenie s potrebami používateľov a biznisovými cieľmi firmy. Agilný prístup umožňuje rýchlejšie reagovať na spätnú väzbu a vytvárať lepšie zážitky zákazníkov v reálnom čase.
- Schopnosť riešenia spolupracovať s rôznymi technológiami a tech stackmi. V prípade frontendu je len na vás, aký jazyk alebo framework si vyberiete.
- Škálovateľnosť. Rozšírenie o nové funkcionality sa vďaka riešeniu SaaS zaobíde bez zbytočnej záťaže na strane developerov.
Vytvorené vývojármi pre vývojárov
Contentful je priekopníkom v kategórii headless riešení pre správu obsahu. Pôvodne nemecký startup má dnes už pobočky v Denveri a San Franciscu. Takmer 30% spoločností rebríčka Fortune 500 a ďalšie tisíce značiek po celom svete sa spoliehajú na Contentful a ich riešenie, ktoré im pomáha uviesť do sveta tie najlepšie nápady.
Pre Cassovia Code je toto partnerstvo možnosťou, ako rozšíriť portfólio implementovaných riešení o zaujímavý produkt s veľkým potenciálom. „Súčasných klientov zaujala na Contentful predovšetkým možnosť jednoduchej integrácie CMS s už využívanými systémami,“ hovorí technický riaditeľ Števo Nitkulinec. „Možnosť integrovať toto riešenie do existujúcich alebo nových projektov je niečo, čo našich developerov posunie zase o krok vpred,“ dodáva.