- Domov
- Referencie
- Ecommerce
- LIFE IS PORNO
Kompletná migrácia eshopu na novú ecommerce platformu | Shopify
Platforma
Backend
Prostredie
Aplikácie a pluginy
Mailstep, Klaviyo
Veľkosť tímu
4
„Life is Porno“ je pôvodom česká značka streetwear oblečenia, za ktorou stojí kolektív umelcov a kreatívcov z rôznych odvetví, od streetartu, cez film, až po hudbu a tattoo art. Už kontroverzný názov napovedá, že pôjde o originálne oblečenie v duchu zakázanej streetwear módy. Oblečenie a doplnky sú charakteristické svojím dizajnom, ale aj funkčnosťou a pohodlnosťou. Značka expanduje do zahraničia, okrem iného napríklad na rumunský, poľský, alebo nemecký trh.
Výzva
Hlavnou výzvou bola predovšetkým prípravná etapa projektu, ktorá si vyžadovala veľké množstvo analytickej práce – zmapovanie aktuálneho riešenia, výber optimálnych pluginov a rozhodovanie o custom vývoji tak, aby výsledný projekt zodpovedal požiadavkám a rozpočtu klienta.
Ako sme postupovali
1. Konzultovanie a výber nového ecommerce riešenia
Migrácii predchádzala analýza aktuálneho ecommerce riešenia a výber optimálnej platformy s ohľadom na požiadavky a finančné možnosti klienta. V tomto prípade bola ako najvhodnejšie riešenie zvolená platforma Shopify. Následne sme pre klienta pripravili a odprezentovali demo nového riešenia.
2. Nový storefront
Klient si vybral modernú šablónu z ponuky Shopify, ktorú sme prispôsobili jeho predstavám.
3. Migrácia na Shopify
Naším cieľom bolo realizovať zmenu platformy formou 1:1. Súčasťou celého procesu bolo premigrovanie pomerne veľkého objemu rôznorodých dát – produktové informácie, zákaznícke účty s prehľadmi o objednávaných produktoch a históriou objednávok, analytické nástroje na sledovanie návštevnosti a podobne.
4. Integrácie na úrovni skladovania, balenia tovaru a odosielania objednávok
Klientovi sme nasadili doplnok Mailstep, ktorý umožňuje prepojiť e-shop s fulfillmentovým systémom. Ide o prehľadný nástroj napojený priamo na e-shop klienta, vďaka čomu je možné neustále sledovať stav objednávok, skladových zásob a odoslaného tovaru, a automaticky v reálnom čase synchronizovať údaje o dostupnosti tovaru v e-shope.
5. Digitálny marketing
Z marketingových nástrojov bola nasadená aplikácia Klaviyo, ktorá umožňuje nielen synchronizovať dáta pre účely marketingu, no ponúka odosielanie personalizovaných emailových kampaní (newslettrov).
6. Testing, vylaďovanie a zapracovanie pripomienok od klienta
Poslednou fázou pred releasom nového eshopu bolo testovanie vzhľadu, funkčnosti, výkonu a bezpečnosti, validácia kódu, oprava problémov a zapracovanie pripomienok od klienta.
Výsledok
Súčasné riešenie na platforme Shopify možno jednoducho rozšíriť o nové funkcionality s minimálnou potrebou programovania.
Hlavné benefity pre klienta:
- Moderný dizajn a lepšia prehľadnosť pre používateľa
- Automatická synchronizácia objednávok vďaka doplnku Mailstep
- Low-code a s ním spojená väčšia autonómia pre klienta
- Kratší čas potrebný na prípadné rozšírenia (možnosť využiť pluginy)
- Zákazníci si môžu vybrať zo širšej ponuky platobných metód