Kompletná migrácia eshopu na novú ecommerce platformu | Shopify

Platforma

Backend

Prostredie

Aplikácie a pluginy

Mailstep, Klaviyo

Veľkosť tímu

4

Life is Pornoje pôvodom česká značka streetwear oblečenia, za ktorou stojí kolektív umelcov a kreatívcov z rôznych odvetví, od streetartu, cez film, až po hudbu a tattoo art. Už kontroverzný názov napovedá, že pôjde o originálne oblečenie v duchu zakázanej streetwear módy. Oblečenie a doplnky sú charakteristické svojím dizajnom, ale aj funkčnosťou a pohodlnosťou. Značka expanduje do zahraničia, okrem iného napríklad na rumunský, poľský, alebo nemecký trh.

Výzva

Pôvodná platforma Sylius, na ktorej eshop fungoval, od istého momentu nestačila napĺňať biznisové požiadavky klienta. Napríklad na bezproblémový chod pri vysokom trafficu počas špeciálnych predajných akcií by bolo potrebné vykonať refaktoring časti kódu. Okrem toho si pôvodné riešenie vyžadovalo pomerne časté programátorské zásahy a väčšinu úprav si klient nedokázal urobiť sám.

Hlavnou výzvou bola predovšetkým prípravná etapa projektu, ktorá si vyžadovala veľké množstvo analytickej práce – zmapovanie aktuálneho riešenia, výber optimálnych pluginov a rozhodovanie o custom vývoji tak, aby výsledný projekt zodpovedal požiadavkám a rozpočtu klienta.

Ako sme postupovali

1. Konzultovanie a výber nového ecommerce riešenia

Migrácii predchádzala analýza aktuálneho ecommerce riešenia a výber optimálnej platformy s ohľadom na požiadavky a finančné možnosti klienta. V tomto prípade bola ako najvhodnejšie riešenie zvolená platforma Shopify. Následne sme pre klienta pripravili a odprezentovali demo nového riešenia.

 

2. Nový storefront

Klient si vybral modernú šablónu z ponuky Shopify, ktorú sme prispôsobili jeho predstavám.

 

3. Migrácia na Shopify

Naším cieľom bolo realizovať zmenu platformy formou 1:1. Súčasťou celého procesu bolo premigrovanie pomerne veľkého objemu rôznorodých dát – produktové informácie, zákaznícke účty s prehľadmi o objednávaných produktoch a históriou objednávok, analytické nástroje na sledovanie návštevnosti a podobne.

 

4. Integrácie na úrovni skladovania, balenia tovaru a odosielania objednávok

Klientovi sme nasadili doplnok Mailstep, ktorý umožňuje prepojiť e-shop s fulfillmentovým systémom. Ide o prehľadný nástroj napojený priamo na e-shop klienta, vďaka čomu je možné neustále sledovať stav objednávok, skladových zásob a odoslaného tovaru, a automaticky v reálnom čase synchronizovať údaje o dostupnosti tovaru v e-shope.

 

5. Digitálny marketing

Z marketingových nástrojov bola nasadená aplikácia Klaviyo, ktorá umožňuje nielen synchronizovať dáta pre účely marketingu, no ponúka odosielanie personalizovaných emailových kampaní (newslettrov).

 

6. Testing, vylaďovanie a zapracovanie pripomienok od klienta

Poslednou fázou pred releasom nového eshopu bolo testovanie vzhľadu, funkčnosti, výkonu a bezpečnosti, validácia kódu, oprava problémov a zapracovanie pripomienok od klienta.

Výsledok

Klientovi sme pomohli optimalizovať eshop pre budúci rast ako aj modernizovať jeho vzhľad.

Súčasné riešenie na platforme Shopify možno jednoducho rozšíriť o nové funkcionality s minimálnou potrebou programovania.

Hlavné benefity pre klienta:

S čím Vám vieme pomôcť?