Spomeňte si, kedy naposledy ste boli skutočne spokojní so svojím nákupom. Ako sa to odrazilo na vašom vzťahu k značke alebo e-shopu? Teraz si spomeňte na nákup, s ktorým ste boli veľmi nespokojní. Zákaznícka skúsenosť je momentálne rozhodujúcim faktorom úspešnosti podnikania.
Dnešný zákazník je náročný nielen na produkty ale aj samotný proces nákupu. Neželá si byť obťažovaný nerelevantnými reklamami a zbytočnými informáciami. Požaduje individuálny prístup a starostlivosť. Odmenou za takýto servis je vernosť, v ideálnom prípade aj odporúčanie a dobré hodnotenie. Našťastie sú tu sofistikované e-commerce riešenia, ktoré dokážu na tieto novodobé požiadavky zákazníkov reagovať a ponúknuť im dokonalý zážitok z nakupovania.
Čo je SAP Commerce
SAP Commerce je riešenie schopné integrovať všetky kanály, prostredníctvom ktorých zákazník interaguje s vašou značkou.
Obchod za miliardu dolárov
Tá bola v tom čase rýchlo rastúcim lídrom v e-commerce technológii so zameraním práve na riadenie vzťahov so zákazníkmi v segmentoch B2B aj B2C. Hybris fungoval najprv ako samostatný produkt, spoločnosť SAP však intenzívne pracovala na jeho integrácii s ďalšími SAP riešeniami prostredníctvom SAP Cloud Integration Platform (SCPI). Dnes je už Hybris súčasťou produktovej skupiny SAP Customer Experience a poznáme ho pod názvom SAP Commerce.
Ako to funguje?
Srdcom celého organizmu je práve spomínaná platforma. Obsahuje široké spektrum rozšírení pre doplnkové moduly, pričom každý modul zodpovedá samostatnej biznisovej funkcii. Okrem toho ponúka možnosť vyvíjať vlastné rozšírenia. Výsledné nastavenie SAP Commerce Cloudu je preto možné maximálne prispôsobiť potrebám používateľa.
Čo dokáže SAP Commerce
Omni-channel prístup je dnes často skloňované spojenie najmä v oblasti digitálneho obchodu. Jednou zo základných funkcionalít SAP Commerce je Omni-channel storefront, čo v praxi znamená, že všetky kanály, prostredníctvom ktorých zákazník nakupuje, sú vo vzájomnom súlade. Webstránka, aplikácia v mobile či tablete, nákup na sociálnej sieti alebo prostredníctvom IoT zariadenia mu poskytujú jednotné informácie. Zároveň má zákazník možnosť kontaktovať predajcu z akéhokoľvek zariadenia, a to spôsobom, ktorý mu najviac vyhovuje.
Informácie o produktoch vo všetkých kontaktných bodoch sú na strane predajcu spravované pomocou jediného rozhrania – tzv. Product content management rozhrania. Ak sa zmení popis pri produkte, zmení sa jeho cena alebo sa vypredá, informácia sa aktualizuje na všetkých miestach súčasne.
Najzaujímavejšou funkcionalitou z pohľadu reklamy a marketingu je nástroj na Experience management, teda riadenie zákazníckej skúsenosti. Práve tu vzniká skutočne personalizovaný obsah v podobe bannerov, zliav alebo odporúčaní, šitý na mieru každému zákazníkovi.
Samozrejmosťou je nástroj na správu objednávok – Order management tool, ktorý je rovnako založený na omni-channel prístupe. Nákup, vrátenie tovaru ale aj informácie o dostupnosti na skladoch a predajniach – všetky informácie sú aktualizované súčasne vo všetkých kontaktných bodoch.
Čo je na tom najlepšie?
SAP Commerce Cloud patrí medzi PaaS (Platforma ako služba), teda celá správa a testovanie aplikácie prebieha cez cloudové rozhranie. Odpadáva tak starostlivosť o servery, zálohovanie, úložiská a ďalšiu infraštruktúru súvisiacu s vývojom a spustením aplikácie. Takýto vývoj aplikácií je nielen rýchlejší, ale tiež nákladovo efektívnejší.
Ďalšou výhodou je headless architektúra. To znamená, že backendová a frontendová časť riešenia sú oddelené, čo umožňuje vývoj oboch častí nezávisle od seba, lepšiu škálovateľnosť a rýchlejšiu implementáciu nových funkcií.
SAP Commerce nie je tradičný „SAPácky“ produkt. Ide o e-commerce riešenie, kde pracujeme s najnovšími technológiami, pričom na backende využívame Javu a na frontende Angular. Na svoje si preto prídu aj vývojári mimo SAP prostredia.
5 TOP výhod SAPu podľa Mateja
Matej je SCPI špecialista, ktorý sa venuje integrácii SAP Commerce a SAP ERP u významného českého predajcu kuchynského a kúpeľňového vybavenia SIKO. V Cassovia Code začínal na pozícii testera. Dnes je už dôležitou súčasťou tímu, kde spolupracuje s expertmi na SAP aj na strane klienta. Niektorí z nich majú so SAPom viac než 15 ročnú skúsenosť. Ako sám hovorí, vďaka tomuto projektu sa mu otvárajú stále nové možnosti pre vzdelávanie a profesionálny rast. V čom vidí hlavné plusy práce so SAPom?
- Bezpečnosť. Keďže v systémoch SAP prebiehajú najdôležitejšie podnikové procesy a pracujú s obrovským množstvom dôverných informácií, sú maximálnym spôsobom chránené pred kybernetickými hrozbami.
- Cloud. Práca s cloudovými riešeniami je rýchla a efektívna. Ako SCPI špecialista dokážeš pracovať z akéhokoľvek miesta – cez obyčajný browser. Cloud umožňuje developerom jednoduchý deployment nových verzií kódu a testerom zefektívňuje testovanie.
- Škálovateľnosť. SAP Commerce je možné prepájať a rozširovať. Aplikácie na cloude aj on-premise, v rámci SAP (ERP aj CRM) aj od iných dodávateľov, spolu dokážu spoľahlivo komunikovať.
- SAP vylepšenia a aktualizácie. Napríklad možnosť stiahnuť si už predpripravený flow a upraviť ho do požadovanej formy zefektívňuje prácu SCPI špecialistu.
- Upskilling. Práca so SAPom nie je jednoduchá a vyžaduje si neustále štúdium. Na druhej strane, čo môže byť lepšie, ako učiť sa od skúsených odborníkov a na reálnom projekte?
Poď pracovať na projektoch, ktoré ti pomôžu kariérne rásť a získať konkurenčnú výhodu.
Máš skúsenosti so SAPom a chceš ďalej rozvíjať svoje schopnosti v ambicióznom software house ako ABAP developer alebo SAP konzultant? Alebo ťa baví programovať v Jave či Angulari a láka ťa práca na veľkom projekte?