Customer-centric prístup je kľúčom k lojálnemu a spokojnému zákazníkovi. Podľa spoločnosti Deloitte sú customer-centric firmy o 60 % ziskovejšie ako tie, ktoré sa na zákazníka nesústredia. Ako však dosiahnuť, aby “zákazník na prvom mieste” nebol len prázdny claim?
O dátach a zákazníkoch s Martinusom
Zodpovedať túto otázku sme sa pokúsili v spolupráci s obľúbeným slovenským kníhkupectvom Martinus. Je známe svojím inovatívnym prístupom vo vytváraní dokonalej zákazníckej skúsenosti pri nakupovaní v eshope, ale aj v kamenných predajniach. Za mnohými nápadmi stojí martinusácky Explore tím, ktorého úlohou je testovať hypotézy, realizovať experimenty a vytvárať prototypy nových riešení.
Práve z tohto mikro tímu je aj Matúš Marcin, ktorý pôsobí v Martinuse ako Innovation Egineer. Na meetupe sa s nami podelil o vlastné skúsenosti s prototypovaním a na konkrétnych príkladoch ilustroval postupy, ktoré využíva Martinus pri hľadaní nových spôsobov, ako spájať ľudí s knihami.
Ako pracujeme s dátami my
Za Cassovia Code vystúpil Martin Berta, ktorý u nás pracuje ako produktový špecialista a má na starosti rozvoj portfólia v oblasti digitálneho marketingu a data-driven rozhodovania. Predstavil viaceré možnosti zberu a využitia dát (medzi inými Bloomreach Engagement) v online prostredí pri zlepšovaní zákazníckej skúsenosti biznisového zákazníka.
V diskusii odznelo množstvo otázok, čo len potvrdilo záujem o tému zberu a využívania dát v online aj offline prostredí. Obľúbenou súčasťou meetupov sa u nás stáva aj neformálny networking, ktorý sa opäť presunul do priestorov Cassovia Code. Pokračovalo sa v rozhovoroch o budúcich témach a spoluprácach, vďaka čomu už dnes pracujeme na ďalších meetupoch a priateľských stretnutiach našej unikátnej košickej IT komunity.