Bloomreach. Inovatívna medzinárodná spoločnosť, ktorá prešla vývojom a dnes ju môžeme zaradiť na popredné priečky v oblasti digitálneho obchodu, personalizácie a umelej inteligencie. Súčasťou Bloomreachu sú tri kľúčové produkty – Engagement, Discovery a Content, ktoré pomáhajú zefektívniť fungovanie procesov. Produkty od Bloomreachu umožňujú značkám, spotrebiteľom, distribútorom, ale aj rôznym podnikom či výrobcom, priblížiť svoje produkty a služby čo najbližšie k svojim zákazníkom prostredníctvom modernej digitálnej platformy. V rámci našej spolupráce sme sa podieľali na redizajne webu, čím sme dosiahli jeho zefektívnenie interaktívnym, prehľadným a moderným spôsobom.
Základom úspechu je prístup
Od začiatku do konca prebiehala spolupráca agilným (SCRUM) prístupom, ktorý je vhodný najmä pri vývoji softvéru a uplatňovaný pri komplexných projektoch. Okrem toho je postavený na pružnosti a interaktivite, ktoré sme sa rozhodli uplatniť aj pri vytváraní nového webu. Spomínané faktory a neustála komunikácia s klientom nám umožnili priebežné korekcie a detailné prepracovanie webovej stránky a nápadov, ktoré môžu Bloomreach posunúť na popredné miesto pri optimalizácii webov. Naším zámerom bolo osviežiť web implementáciou animácií na domovskú stránku, ktoré vytvorili jedinečný vizuálny príbeh.
Nový, moderný web obohatený o interaktívne prvky
Cieľom tejto spolupráce bol aj redizajn webu, ktorým sme chceli zachovať atribúty ako funkčnosť, prehľadnosť a zrozumiteľnosť. Práve tie sú neodmysliteľnou súčasťou úspešného a prosperujúceho webu. Dali sme si záležať na UX/UI dizajne, pretože čím lepší UX/UI dizajn, tým viac zákazníkov, interakcií a vyhľadávaní. Dôraz sme kládli aj na zabezpečenie responzívnosti na rôznych typoch zariadení.
Pri vytváraní UI dizajnu bol k dispozícii dizajnový manuál, kde bola definovaná typografia, farebný vzhľad webu, fonty, formuláre, paddingy a pod. Na základe manuálu sa pripravilo štýlovanie týchto elementov a následne aj celých komponentov, ktoré stačilo skopírovať. O to jednoduchšia bola príprava šablón, a zároveň sme sa vyhli duplicite.
Dizajnové predlohy boli navrhnuté pre deskopovú, mobilnú a tabletovú verziu a dodávané v Adobe XD. Úlohou nášho dizajnéra bolo pripraviť podľa video predlohy animácie, ktoré sa postupne zobrazia používateľovi pri scrollovaní webstránky. Výsledok dosiahol prostredníctvom knižnice ScrollMagic alebo GSAP. V procese animovania bolo potrebné nastaviť pre jednotlivé scény bod spustenia animácie a jej samotnú dĺžku. V podstate nastavením malej pauzy musí používateľ po skončení animácie chvíľu scrollovať web, až kým sa nedostane k ďalšej sekcii. Týmto trikom sa vytvára zaujímavý efekt, ktorý zlepšuje user experience.
Ako sme sa dopracovali k výsledku?
Súčasťou spolupráce bola aj migrácia pôvodného obsahu na nový, vylepšený web, ktorý je postavený na headless CMS systéme v najnovšej verzii Bloomreach Experience Manager 14.7.3. Použitím headless CMS sme jasne oddelili frontend a backend vrstvu, čo nám umožnilo vybrať si frontend technológiu podľa našich preferencií. Náš šikovný frontend tím teda využil na zefektívnenie webu pre potenciálnych klientov niekoľko moderných technológii, a to React a Next.js framework na SSR (Server Side Rendering), vďaka čomu môže náš klient využívať plný potenciál svojej novej webovej stránky. Aktuálne v rámci našej spolupráce s Bloomreachom releasujeme nemeckú mutáciu.
Naša softvérová spoločnosť sa okrem vývoja webových riešení zameriava aj na vývoj webových aplikácii, implementáciu digitálnych produktov a softvérových riešení na mieru. Zakladáme si na dobrých vzťahoch a preferujeme profesionálny a individuálny prístup, vďaka ktorému vieme naplniť predstavy a dosiahnuť požadované ciele našich partnerov. Ak by ste sa chceli dozvedieť viac o tom, ako implementovať bloomreach produkty do vášho biznisu, ozvite sa nám a niečo spoločne vymyslíme.