Ako na úspešný zákaznícky servis online

2022-05-18

Autor: Monika Hudová

Dĺžka čítania: 2:37 min

SK

Správne zvolený zákaznícky servis je skvelým nástrojom, ako si vybudovať pozitívny vzťah so zákazníkmi. Priateľské a nápomocné prostredie dokáže zákazníka presvedčiť, aby si produkt či službu ktorú ponúkate zaobstarali, alebo sa dokonca na vašu stránku s radosťou znovu vrátili. Ako to však dosiahnuť v online prostredí?

Tým najlepším pomocníkom úspešného zákazníckeho servisu je live chat softvér, umiestnený priamo na stránke. Zákazník sa na vás takto vie okamžite obrátiť a vy mu viete poskytnúť všetky potrebné informácie, ktoré k vykonaniu nákupu potrebuje.

Aké najväčšie benefity však vie live chat poskytnúť a prečo je dôležitý?

  1. Vynikajúca prístupnosť
    Live chat je skutočne bezbariérovým riešením, nakoľko ho viete využiť odkiaľkoľvek, kedykoľvek, a z akéhokoľvek zariadenia. Je teda dostupný pre každého zákazníka, ktorý bude potrebovať dostať odpoveď na svoju otázku.

  2. Zvýšenie webových konverzií
    Poskytnutie správnej pomoci zákazníkovi zvyšuje šancu, že si zaobstará váš produkt alebo službu a uprednostní vás pred konkurenciou.

  3. Poskytuje možnosť voľby
    Niektorí zákazníci neobľubujú vypisovanie mailov a dlhočízne vyčkávanie na odpoveď, iní zase neradi volajú. Live chat na webe teda pridáva ďalšiu možnosť ako vás kontaktovať a dostať rýchlu odpoveď.

  4. Diskrétnosť
    Live chat poskytuje bezpečné a diskrétne miesto pre každého zákazníka. Nemusia sa teda obávať nevhodných odpovedí internetových trolov vo verejnom fóre. Taktiež je táto možnosť výhodná aj pre vás, nakoľko viete vyriešiť problémy bez toho, aby o nich vedela verejnosť.

  5. Rýchlosť
    Zákazník vie prostredníctvom live chat-u dostať odpoveď skôr, ako pri niektorých iných riešeniach, nakoľko s ním komunikujete v reálnom čase. To samozrejme prispieva k spokojnosti zákazníka a pozitívnemu hodnoteniu agenta, ktorý s ním komunikuje.

  6. Odstraňuje jazykové bariéry
    Vďaka tomu, že so zákazníkom nie ste v osobnom kontakte, internetové prekladače vám umožnia odstrániť všetky jazykové bariéry, ktoré sa môžu v konverzácii naskytnúť. Zákaznícky servis teda viete poskytnúť vo všetkých kútoch sveta.

  7. Cena je nízka, no výhody obrovské
    Rôzne štúdie dokázali, že live chat riešenie je finančne výhodnejšie, než napríklad telefonický zákaznícky servis, ktorý mnoho zákazníkov neobľubuje.

  8. Zvyšuje spokojnosť zákazníka
    Vďaka rýchlemu vyriešeniu problémov a zodpovedaním otázok, budú vaši zákazníci oveľa spokojnejší a je prevdepodobnejšie, že nákup spravia práve u vás.

Aké live chat softvéry poznáme?

LiveAgent je plne vybavený help desk softvér a live chat, ktorý pomáha personalizovať digitálnu komunikáciu so zákazníkmi. Môže sa pochváliť najrýchlejším chat widgetom a klientelou, medzi ktorú patrí napríklad BMW, Huawei či Oxford University.

Vyskúšať ho viete úplne zadarmo, vďaka 14-dňovej skúšobnej verzii.

Zendesk je softvér na zvýšenie produktivity predajných tímov a zjednodušenie ich procesov.

Freshdesk je cloudový softvér na spracovanie zákazníckych potrieb, ktorý umožňuje podnikom poskytovať zákaznícku podporu.

LiveChat je prémiový help desk a live chat softvér pre podnikateľov.

HubSpot je určený na zlepšenie predajného procesu vďaka ich výkonnému a ľahko použiteľnému CRM.

ktoré poznáme sú napríklad ProProfs, Click Desk, či Olark.

Ako úspešne komunikovať so zákazníkmi pomocou live chat riešenia?

  • Nenechávajte zákazníkov čakať
    Pri live chat riešení by zákazníci mali získať pozornosť agenta čo najskôr.

  • Nepoužívajte slovo “neviem”
    To prinúti zákazníka pochybovať o tom, ako poznáte vlastný produkt alebo službu. Radšej využite, že so zákazníkom nekomunikujete osobne, a zistite odpoveď na jeho otázku napríklad od kolegu, alebo si ju dohľadajte online.

  • Snažte sa porozumieť zákazníkovi
    Pýtajte sa na čo najviac otázok, aby ste čo najlepšie porozumeli zákazníkovi a vedeli mu poskytnúť tú najlepšiu pomoc.

  • Začnite konverzáciu
    Je dobré, ak pri otvorení live chatu agent začne konverzáciu pozdravom, a otázkou ako vie zákazníkovi pomôcť. V mnohých prípadoch to povzbudí zákazníka opýtať sa na problém, ktorý ho trápi.

Záver

V tomto článku ste sa mohli dozvedieť, aké výhody prináša používanie live chat-u, či ako je možné zlepšiť komunikáciu s online zákazníkmi. V prípade, že vás live chat softvér zaujal, máme pre vás prekvapenie – so zadaním kódu “CASSOVIA-OFFER” viete používať službu LiveAgent s 25% zľavou až na 3 mesiace.

Ďalšie články