Pandémia nás naučila nakupovať tovary a služby online. No elektronické nakupovanie už nie je len záležitosťou eshopov a ich koncových zákazníkov. Naopak, posledné prieskumy v segmente B2B hovoria, že objem nákupov uskutočnených profesionálnymi nákupcami narástol v minulom roku v priemere o 45%. Rozvoj v oblasti B2B je jedným z TOP e-commerce trendov na rok 2023. Výber ideálnej e-commerce platformy je preto rozhodnutím, ktoré netreba viac odkladať, najmä ak chcete svojim B2B klientom poskytnúť tú najlepšiu zákaznícku skúsenosť.
Chcete si udržať B2B zákazníkov? Bez digitálu to nepôjde!
Graf: Najviac využívané kanály na vytváranie objednávok B2B zákazníkmi
Ktoré z uvedených možností využívate pri nákupe najčastejšie?
Polovica respondentov nakupuje produkty online prostredníctvom eshopu.
Rozhodovanie o nákupe
Opakované nákupy
Cenová politika a podpora predaja
Dlhodobé obchodné vzťahy
Čo je dobré pre zákazníka, je dobré aj pre obchod
Dnešní biznisoví zákazníci chcú samostatne vyhľadávať a nakupovať produkty, čo im umožňuje práve online prostredie. Chcú mať prístup k svojmu účtu zo smartfónu, tabletu aj z počítača. Chcú dostávať relevantné ponuky a nestrácať čas nepotrebnými úkonmi alebo čakaním na potvrdenie emailovej či telefonickej objednávky. Keď sa preto rozhodnete investovať do e-commerce platformy, investícia sa vám vráti v podobe lepšej dostupnosti produktov, zrýchlenia predajného procesu, vyšších obratov a spokojnejších zákazníkov. Zároveň sa vám otvoria možnosti pre akvizíciu nových klientov napríklad aj v zahraničí, a to bez toho, aby ste museli otvárať zahraničnú pobočku alebo výrazne zvyšovať počet obchodných zástupcov.