SEO – všetko, čo potrebujete vedieť

2021-06-24

Autor: Monika Hudová

SK

Plánujete spustiť vlastný web, no to, ako nastaviť SEO vám nič nehovorí? Žiaden problém, tento príspevok obsahuje všetko, čo potrebujete vedieť, aby ste s ním mohli začať. V tejto „príručke“ vám ukážeme všetky kroky, ktoré vás povedú k dokonale optimalizovanej stránke, aby ste mohli generovať čo najviac organických návštev z vyhľadávačov, ako napríklad Google.

Čo je to SEO?

Význam skratky „SEO“ je Search Engine Optimalisation a používa sa na opísanie procesu optimalizácie vášho webu či blogu tak, aby bol dohľadateľný napríklad pre Google, Bing či Yandex. Optimalizácia SEO môže byť vykonaná pomocou kľúčových slov, backlinkov a zlepšovania user experience.

Prečo by ste mali používať SEO?

Viete, že najťažšou vecou pri vlastnení webu alebo blogovaní je dostať naň ľudí? Po publikovaní príspevku alebo produktu sa práca nekončí, aby ste na váš web dostali čo najviac ľudí, musíte ho propagovať znovu a znovu, no funguje tu nepísané pravidlo 20/80.

20% času by ste mali venovať tvorbe obsahu a 80% času tomu, ako web čo najviac spropagovať a vyťažiť z toho maximum. Je to veľa práce, no presne tu vám SEO pomôže, nakoľko vám dokáže nahnať návštevníkov na stránku bez toho, aby ste museli platiť za reklamy. Vďaka optimalizácii príspevkov pomocou SEO dokáže Google začať umiestňovať váš web v SERP (Search Engine Result Pages).

Byť vyhľadávaný na Google má veľa výhod, pretože ak niekto hľadá odpoveď na otázku, Google chce pomôcť, odpovedať na otázku, vyriešiť problém či predať produkt. Ak ľudia niečo chcú, je najvyššia pravdepodobnosť, že danú tému či produkt budú vyhľadávať práve pomocou Google. Skvelou možnosťou na propagáciu je ponúknuť návštevníkom možnosť prihlásiť sa do newslettra, ktorý budete pravidelne zasielať, či affiliate marketing alebo špeciálne zľavy.

Ďalšou skvelou výhodou Googlu je jeho pasívnosť. To znamená, že ak sa váš web niekedy umiestni na vyšších priečkach, ďalej sa už kvôli návštevnosti nemusíte trápiť.

Aké druhy SEO poznáme?

Sú dva druhy SEO – on-page SEO a off-page SEO.

On-page SEO sú všetky techniky použité na vašej webstránke, napríklad ako používanie kľúčových slov a zlepšovanie UX. Aj na tieto techniky sa spolu čoskoro pozrieme.
Off-page SEO je všetko mimo vášho webu čo zlepšuje SERPs, ako napríklad spätné odkazy či vaše pôsobenie na sociálnych sieťach.

Ako pridať správne kľúčové slová na web?

Prvú vec, ktorú potrebujete pri optimalizácii vykonať je nájdenie kľúčového slova, ktoré vás bude „reprezentovať“, a ktoré chcete zviditeľniť. V závislosti od vášho niché, veľa kľúčových slov má veľkú konkurenciu, takže je lepšie použiť kľúčovú frázu alebo viac špecifickú, dlhú frázu, ktorá sa bude skladať z 3 až 6 slov. Tú pridávajte napríklad do H1 nadpisov, podnadpisov, názvov obrázkov či alt tagov.

Yoast SEO

Skvelým pomocníkom pre on-page SEO je WordPress plugin YoastSEO, ktorý je úplne zdarma a nainštalujete ho veľmi jednoducho. Pod článkom vám vždy navrhne množstvo úprav, ako ho môžete vylepšiť.

Ďalšie možnosti, ako vylepšiť on-page SEO

Pridávanie kvalitného obsahu
Aby ste prilákali čo najviac ľudí na web, venujte sa písaniu kvalitnéhp a vyhľadávaného obsahu.  Pomôžte čítateľom vyriešiť problémy a zodpovedajte na otázky, ktoré ich zaujímajú.
Niché, niché a ešte raz niché
Ďalšou vecou, ako vylepšiť ranking na Googli je venovať sa svojmu niché. Mať čisto definované zameranie je nesmierne dôležité a Google vás vďaka tomu bude vnímať ako expertov.
UX
Zlepšovanie user experience prinúti ľudí ostať na vašom webe dlhšie. Ako sa ľudia na vašom webe správajú, zistíte napríklad pomocou Hotjar.
Mobile-friendly dizajn
Prečo sa oplatí mať kvalitný, responzívny dizajn sa dočítate v tomto článku.

Ďalšie články

Coder’s Corner #1 – November

Hľadáte inšpiráciu pre svoje projekty? Chcete byť o krok pred ostatnými vo svete technológií? Coder’s Corner je vaša pravidelná dávka čerstvých noviniek, vylepšení a nástrojov,