Vývoj nového frontendu pre user management rozhranie

Frontend

API

rest api

QA:

Veľkosť tímu

6

Eleveo je medzinárodne pôsobiaca softvérová spoločnosť. Špecializuje sa na poskytovanie softvérových služieb na optimalizáciu pracovnej sily v kontaktných centrách. Ponúka nástroje pre optimalizáciu pracovnej sily, manažment kvality, nahrávanie hovorov a analytiku. Jej zákazníkmi sú TELCO spoločnosti v 94 krajinách sveta.

O projekte

Súčasťou Eleveo softvéru je rozhranie pre user management, pre ktoré mal zákazník pripravený nový UX dizajn. Pre tento účel ale potreboval vyvinúť nový frontend a nahradiť ním už nevyhovujúce riešenie tretej strany.

Z dôvodu úspory administratívnych nákladov spojených s naberaním dodatočných interných kapacít sa rozhodol túto časť vývoja outsourcovať. Vývojársky tým bol zložený z frontend developerov a QA expertov.

VÝZVA

Našou úlohou bolo vyvinúť frontend user management rozhrania tak, aby zodpovedal špecifickým požiadavkám klienta. Klient pôvodne využíval pre tento účel službu tretej strany, neskôr sa rozhodol zakúpiť si hotové riešenie. To ale nevyhovovalo požiadavkám na dizajn a našou úlohou bolo vybudovať nadstavbu v podobe nového frontendu. Po technickej stránke bolo výzvou napojenie nového prostredia na pôvodný systém.

Bolo potrebné vytvoriť novú verziu user management rozhrania, aby bolo po dizajnovej aj UX/UI stránke v súlade s ostatnými časťami produktu. Zároveň sme museli v krátkom čase navnímať nový projekt, odlišný spôsob manažmentu a zaistiť efektívnu komunikáciu medzi frontendovým a backendovým tímom.

Ako sme postupovali

1. Zosúladenie požiadaviek na dizajn a technologického riešenia

Na začiatku projektu sme s klientom konzultovali realizovateľnosť nových požiadaviek na dizajn s ohľadom na UX a aktuálny stav backendu.

2. Implementácia nového dizajnu

Nový dizajn definovaný klientom sme implementovali v novom modernom frameworku React, pričom sme brali do úvahy kompatibilitu s backendom.

3. Zabezpečenie komunikácie medzi frontendom a backendom

V tomto kroku bolo implementované API na poskytnutie prístupu k dátam a endpointy umožňujúce prácu s dátami.

4. Spracovanie údajov pomocou hromadných (bulk) operácií

Boli identifikované záznamy a údaje, ako aj operácie, ktoré mali byť na cieľových údajoch vykonávané. Vďaka hromadnému spracovaniu údajov sa všetky zmeny aplikovali naraz, dáta sú konzistentné a zákazník získal úsporu času a zdrojov.

5. Testovanie

Na overenie správnej funkčnosti jednotlivých častí kódu realizovali vývojári unit testy konkrétnych častí kódu. Pomocou automatizovaných testov bola overená funkčnosť aplikácie z pohľadu jej používateľov. V poslednej fáze bola overená funkčnosť celého systému od začiatku až po koniec (end-to-end testovanie). Cieľom bolo simulovať skutočné používateľské scenáre a zabezpečiť, že všetky komponenty aplikácie (frontend, backend, databázy, API a ďalšie služby) spolupracovali.

Výsledok

Tím vývojárov a testerov dokázal rýchlo prispôsobiť nové prostredie, integrovať moderné technológie, a zároveň udržať vysoké štandardy kvality. Vďaka efektívnej spolupráci medzi dizajnérmi, frontendovým a backendovým tímom bol zabezpečený konzistentný priebeh komunikácie, čo umožnilo bezproblémovú implementáciu komplexného riešenia.
Okrem toho, tím počas vývoja prichádzal s alternatívnymi riešeniami, čím prispel k ešte lepšiemu výsledku. Klient ocenil nielen dodržanie dohodnutého termínu a kvality, ale aj našu proaktivitu.

Hlavné benefity pre klienta:

S čím Vám vieme pomôcť?