- Domov
- Referencie
- Custom Development
- Eleveo
Vývoj nového frontendu pre user management rozhranie
Frontend
API
rest api
QA:
Veľkosť tímu
6
Eleveo je medzinárodne pôsobiaca softvérová spoločnosť. Špecializuje sa na poskytovanie softvérových služieb na optimalizáciu pracovnej sily v kontaktných centrách. Ponúka nástroje pre optimalizáciu pracovnej sily, manažment kvality, nahrávanie hovorov a analytiku. Jej zákazníkmi sú TELCO spoločnosti v 94 krajinách sveta.
O projekte
Súčasťou Eleveo softvéru je rozhranie pre user management, pre ktoré mal zákazník pripravený nový UX dizajn. Pre tento účel ale potreboval vyvinúť nový frontend a nahradiť ním už nevyhovujúce riešenie tretej strany.
VÝZVA
Našou úlohou bolo vyvinúť frontend user management rozhrania tak, aby zodpovedal špecifickým požiadavkám klienta. Klient pôvodne využíval pre tento účel službu tretej strany, neskôr sa rozhodol zakúpiť si hotové riešenie. To ale nevyhovovalo požiadavkám na dizajn a našou úlohou bolo vybudovať nadstavbu v podobe nového frontendu. Po technickej stránke bolo výzvou napojenie nového prostredia na pôvodný systém.
Bolo potrebné vytvoriť novú verziu user management rozhrania, aby bolo po dizajnovej aj UX/UI stránke v súlade s ostatnými časťami produktu. Zároveň sme museli v krátkom čase navnímať nový projekt, odlišný spôsob manažmentu a zaistiť efektívnu komunikáciu medzi frontendovým a backendovým tímom.
Ako sme postupovali
1. Zosúladenie požiadaviek na dizajn a technologického riešenia
Na začiatku projektu sme s klientom konzultovali realizovateľnosť nových požiadaviek na dizajn s ohľadom na UX a aktuálny stav backendu.
2. Implementácia nového dizajnu
Nový dizajn definovaný klientom sme implementovali v novom modernom frameworku React, pričom sme brali do úvahy kompatibilitu s backendom.
3. Zabezpečenie komunikácie medzi frontendom a backendom
V tomto kroku bolo implementované API na poskytnutie prístupu k dátam a endpointy umožňujúce prácu s dátami.
4. Spracovanie údajov pomocou hromadných (bulk) operácií
Boli identifikované záznamy a údaje, ako aj operácie, ktoré mali byť na cieľových údajoch vykonávané. Vďaka hromadnému spracovaniu údajov sa všetky zmeny aplikovali naraz, dáta sú konzistentné a zákazník získal úsporu času a zdrojov.
5. Testovanie
Na overenie správnej funkčnosti jednotlivých častí kódu realizovali vývojári unit testy konkrétnych častí kódu. Pomocou automatizovaných testov bola overená funkčnosť aplikácie z pohľadu jej používateľov. V poslednej fáze bola overená funkčnosť celého systému od začiatku až po koniec (end-to-end testovanie). Cieľom bolo simulovať skutočné používateľské scenáre a zabezpečiť, že všetky komponenty aplikácie (frontend, backend, databázy, API a ďalšie služby) spolupracovali.
Výsledok
Hlavné benefity pre klienta:
- Vďaka použitiu moderného frameworku React je zaručená efektívnosť a škálovateľnosť aplikácie.
- Riešenie je jednoducho udržiavateľné a rozšíriteľné, pričom automatizované testovanie minimalizuje riziko chybovosti jednotlivých aspektov aplikácie.
- Nový UX/UI dizajn zlepšil estetiku aj efektivitu práce s aplikáciou, čím sa zvýšila spokojnosť používateľov.
- Celá aplikácia bola vizuálne zosúladená s ostatnými softvérovými riešeniami klienta, čím sa zabezpečila konzistentnosť používateľského prostredia.