3

úspešný eshop od základov

Tipy na úspešný e-shop

2021-05-05

Autor: Monika Hudová

SK

Mať v dnešnej dobe vlastný eshop je veľkou výhodou, nakoľko vďaka nemu budete mať 100% prehľad nad tým, čo vaši zákazníci nakupujú a ako sa správajú. Prinášame tie najlepšie tipy, ako vybudovať úspešný online obchod.

Zaujímavý dizajn webstránky

Môžte ponúkať aj ten najlepší produkt či najlepší zákaznícky servis, no ak váš web nevyzerá dôveryhodne, neúspech máte takmer zaručený. Až 93% zákazníkov hodnotí vizuál webu ako najhlavnejší rozhodujúci faktor pri nákupe. Na vytvorenie profitujúceho online obchodu môžete využiť služby kvalitnej IT spoločnosti, alebo sa môžete naučiť vytvoriť eshop sami (čo bude značne zdĺhavejší proces, no naučíte sa niečo nové). Alternatívou je zvolenie predpripravenej šablóny, no najlepšou cestou je vybrať si profesionála. Ušetrí vám kopu času a bude vám vedieť pomôcť s akýmkoľvek problémom v budúcnosti.

Dizajnové elementy, ktoré vždy zaujmú ľudí, sú napríklad kvalitné obrázky obsahujúce minimum textu. O najlepších web trendoch na rok 2021 si viac prečítate tu:

– Web trendy na rok 2021 – 1. časť
– Web trendy na rok 2021 – 2. časť

Zabezpečte si dôveru pomocou recenzií iných zákazníkov
Recenzie a hodnotenia produktov okamžite zvyšujú vašu dôveryhodnosť. Online shopperi nemôžu stretnúť predavačov osobne, takže si zakladajú na hodnoteniach iných ľudí. Aby ste získali viac hodnotení, určite sa nehanbite poprosiť zákazníkov o ich úprimnú recenziu. Motivovať ich môžte napríklad zľavovým kupónom na ďalší nákup.

Úžasne napísaný popis “O nás”
Stránka, kde napíšete váš príbeh vás vie predať. Ak návštevník navštívi túto podstránku, znamená to, že ste ho už zaujali. Všetko čo potrebujete spraviť je zaujímavo napísať kto ste, a čo ponúkate. Určite nezabudnite pripojiť odporúčania či recenzie ďalších zákazníkov, ktorí sú s vašim produktom spokojní. Snažte sa nepremrhať túto príležitosť získania zákazníka. Určite nezabudnite doplniť kontaktné údaje – tie by mali byť jednoducho dohľadateľné a bez zbytočných omáčok. Poskytnite svoj kontaktný e-mail, číslo, adresu či sociálne siete, na ktorých pôsobíte.

Ponúknite online podporu pomocou Chatbota
Chatboty už niekoľko rokov oslavujú úspech. Najideálnejšie je, ak poskytujú online podporu 24/7. Tento nástroj dokáže zvýšiť konverzie o viac ako 10%.

Sledujte váš web prostredníctvom Google Analytics
Majtelia online obchodov nedokážu rásť, pokiaľ nemonitorujú svoj online progress a nesnažia sa na základe poskytnutých informácií zlepšovať. Najlepším spôsobom, akým monitorovať aktivitu a správanie zákazníkov, je nástroj ako Google Analytics či Hotjars. Neustále sledujte svoje metriky predaja pomocou služby Analytics, aby ste mohli získať dlhodobé informácie o tom, ako efektívnejšie zaujať zákazníkov a podporiť ďalšie nákupy.

Uistite sa, že váš web je prispôsobený aj pre mobilné prehliadače
Len za posledný rok sa miera nákupov prostredníctvom mobilného telefónu zvýšila o vyše 30%. Pri stúpajúcich nákupoch prostredníctvom mobilu je dôležité, aby na ne bol váš web prispôsobený vždy, bez ohľadu na to, aké zariadenie zákazníci používajú.

Poskytnite obľúbené platobné metódy
Či už je to dobierka, osobný odber, platba kartou alebo PayPal. Čím viac možností ponúknete, tým komfortnejšie sa bude zákazník pri nákupe cítiť.

Spravte svoj web SEO-friendly
Hneď na začiatok vám musíme odporučiť blog. Viesť firemný blog je veľmi populárnym nástrojom, ako prilákať nových ľudí. Príspevky, ktoré poskytujú SEO kľúčové slová a užitočné informácie pre návštevníkov môžu značne zvýšiť mieru konverzií. Príspevok na blogu môžme považovať za médium, ktoré napomáha spojiť sa s publikom. Všímajte si, ako návštevníci reagujú a prispôsobte tomu svoju ponuku, či celý biznis. Ďalší skvelý krok je zapojiť SEO kľúčové slová do názvov a popisov. To dokáže zvýšiť viditeľnosť a zabezpečiť vyššie pozície vo vyhľadávačoch.

Ďalšie články