Prečo sa oplatí byť na LinkedIne?

Ikona: autor článku Monika Hudová
Ikona: dátum článku 22 Júna 2021
Ikona: kategória článku Produktivita
Ikona: čas čítania 5 min. čítania

LinkedIn je sociálna sieť, zameraná na hľadanie si práce, zamestnancov či zamestnávateľov po celom svete. Hlavnou výhodou tejto platformy je, že je široko známa a jej služby využíva čoraz viac ľudí. Okrem toho, môžete budovať vzťah s ľuďmi z vášho pracovného odvetia a vylepšovať si svoj pracovný život.

Blog image

Prečo by ste si mali založiť účet aj vy?
Môžete vďaka nemu lepšie spoznať svojich kolegov, či inšpirovať sa úspešnými ľuďmi, ktorí toho dokázali veľa vo vašom obore alebo v​ inom odvetví. LinkedIn vám vie poskytnúť otázky na odpovede, ktoré vás veľmi zaujímajú. Napríklad ako si nájsť vysnenú prácu - vďaka ponukám nie len z vášho domova, ale z celého sveta, či ako si nájsť profesionálnych zamestnancov, ktorí budú pre vašu firmu ako stvorení. Samozrejme, viete si taktiež zistiť potrebné informácie o vašich potencionálnych obchodných partneroch, budúcom zamestnávateľovi či kolegoch.

Ako je to s LinkedInom na Slovensku?
V súčasnej dobe ho na Slovensku využíva približne pól milióna ľudí. Ide hlavne o ľudí, ktorí sa zaujímajú o “white collar jobs” - od pracovných pozícií kancelárskeho typu až po manažérov. Avšak, na tejto sociálnej sieti viete nájsť napríklad aj šikovných umelcov, ktorí sa prezentujú pomocou LinkedInu.

Ako začať používať LinkedIn?
1. Vytvorte si profil
2. Vybudujte svoju sieť
3. Nájdite prácu
4. Zapájajte sa do konverzácii
5. Zverejňujte obsah

Podstatou LinkedIn je vytvorenie vlastného online životopisu, ktorý poskytne dostatočné informácie o vás alebo vašej firme pre záujemcov. Čím silnejší profil, tým lepšie!

LinkedIn pre firmy
Náš tip pre vás na záver. Viete, ako si vybudovať kvalitnú osobnú značku a dostať sa do povedomia?
1. Ukazujte, ktoré veci máte radi a predstavte ich vašim sledovateľom. Získate si tým ich sympatie a určite sa znovu vrátia.
2. Zisťujte, kedy si vaši sledovatelia najviac aktívni. Vytvorte si podľa toho vlastný algoritmus na pridávanie príspevkov. Získate tak okamžitú spätnú väzbu.
3. Pýtajte sa veľa. Aký obsah zaujíma našich sledovateľov najviac? Majú radšej dlhé či krátke texty? Viac obrázkov alebo menej?
4. Okrem firemného účtu si založte aj osobný, aby vašu firmu nereprezentovalo len logo, ale aj vaša tvár. Čitatelia sa tak budú cítiť viac osobnejšie a vytvoríte im príjemnú atmosféru.